Často kontroverzně přijímané motýly na fasádě obchodního centra Máj nahradili jiní okřídlenci – sokoli. Výměnu iniciovala Česká obec sokolská u příležitosti XVII. všesokolského sletu. Dravce umístila za pomoci CGI efektů na trase průvodu až 15 000 sokolek a sokolů, kteří kolem obchodního centra projdou při zahájení sletového týdne v neděli 30. června. Kreativní řešení připravila agentura Saatchi & Saatchi z komunikační skupiny Publicis Groupe.
„Chceme ukazovat Sokol jako moderní instituci, a proto máme v rámci komunikačního mixu sletu několik netradičních, inovativních aktivit. Zapojení umělé inteligence či jiných technologií jsme měli v plánu od prvních chvil,“ říká Marek Tesař, člen sletového týmu pro marketing a komunikaci.
Video dvou dravců na Máji slaví úspěch na sociální sítích. Původním záměrem bylo rozhýbat sochy v Praze, které by zvaly na všesokolský slet, nebo si pohrát se sletovou tramvají od března křižující Prahou. „S tou nás ale předběhla Ikea a pak ještě Škoda Auto. Oslovili jsme profesionály z Publicis Groupe a ti přišli s několika nápady a mezi nimi byl i obchodní dům Máj. To nás hned oslovilo a cítili jsme velký potenciál,“ uvádí Tesař.
Tesař dodává, že jedním z nápadů bylo nechat vyrůst Fortuna Arenu, aby hlediště pojalo velký zájem fanoušků o hromadné skladby. „O Edenu jsme diskutovali, ale nakonec jasně zvítězil Máj. Ale nejkrásnější stadion v Praze nepřišel zkrátka, ten jsme zase oblékli do sletového kabátu,“ poukazuje Tesař na nápis slet na stadionu o velikosti 800 metrů čtverečních.
„Jsem nesmírně rád, že se právě Sokol rozhodl propojit tradiční hodnoty s moderní formou komunikace prostřednictvím našeho kreativního řešení. A my jsme tak i díky nejšikovnějším kolegům mohli svým drobným dílkem přispět k plnění hesla Kupředu, zpátky ni krok!“ říká Jakub Havlík, Creative Groupe Head agentury Saatchi & Saatchi ze skupiny Publicis Groupe.
Martin Mašík, Motion Designer z kreativní agentury Saatchi & Saatchi/Publicis Groupe, uvádí, že se nejedná o grafiku generovanou AI (umělou inteligencí), což si hodně lidí myslelo. „Ale i to byl účel kampaně, aby vyvolal otázky,“ popisuje Mašík s tím, že dravci s rozpětím křídel přes deset metrů byli vytvořeni díky nejmodernějším CGI procesům. „Výroba tohoto formátu obsahuje náročný proces od odmazaní původní instalace po nasazení 3D sokolů do scény a jejich rozanimování. Celý proces od natočení reálného záběru až po implementaci zabral něco přes týden intenzivní práce týmu několika lidí,“ říká Mašík.
Video vzbudilo na sociálních sítích pozitivní reakce odborné veřejnosti, sokolů i známých osobností. Mnoho influencerů díky tomu slet podpořilo. „A tím jsme se zase dostali úplně do jiných bublin, čímž se naplnil ten nejideálnější plán této aktivity," uvádí Tesař.
Sokolové pro větší dosah využil i fakt, že instalace motýlů vzbudila rozvášněnou společenskou diskusi dvou vyhraněných táborů s ultimátním názorem. „Ten nás utvrdil v tom, že to má silný potenciál. Pár dní před publikací sokolů na Máji navíc ještě vzbudil druhou vlnu žhavé diskuse i interiér. Víc jsme si přát nemohli. Pochopitelně nám zde fungovala i lokalita, protože po Národní třídě půjde v neděli sletovým průvodem na 15 tisíc sokolů a jezdí zde pravidelně i naše sletová tramvaj, takže o to to je v první chvíli uvěřitelné,“ říká Tesař.
Video splnilo očekávání a stalo se skvělou formou, jak pozvat na sletové hromadné skladby ve čtvrtek 4. 7. do Fortuna arény, na které ještě zbývá několik stovek lístků. Koupit je můžete s síti Ticketportal. Hromadné skladby v pátek 5. 7. jsou beznadějně vyprodané.